Categorías

9 jul 2010

BA BIRD 3 and 4

I deleted this entry by mistake so here it is again!
Ba Bird 3 and 4.  They are made of clay, bisque fired and painted with acrylic paint. I made my first Ba Bird in Melbourne in 2005 after a 'dream/vision' where a bird with the head of a 2 year old boy came to my door and was waiting for me. After that experience I tried to make a sculpture of what I saw. I didn't manage to get any closer to what I saw, but I had a cute Ba Bird sculpture that was not for sale but every body wanted to buy. A while ago a friend asked me to make another one that she could buy and I made 3 new Ba Birds. Here there are 2.
-----------------------------
Ba Bird 3 y 4. Barro cocido (bizcocho) pintado con acrílicos. Hice mi primer Ba Bird en Melbourne en 2005 después de tener un sueño/visión donde un pájaro grandote con cabeza de niño pequeño (de unos 2 años) me esperaba fuera de la puerta de mi casa. Después de la experiencia intenté reproducir lo que vi. No se parece en absoluto pero me quedó una escultura muy maja, que no estaba a la venta pero como suele pasar, mucha gente estaba interesada en comprarla. Hace poco una amiga me pidió que le hiciera una reproducción, e hice 3 nuevos Ba Birds. Aquí están dos de ellos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario